Primii pași pentru a înființa o societate (partea a doua)

După cum spuneam în articolul anterior nu e suficient să mergi cu actele la Registrul Comerțului ca să înființezi o societate. De fapt, există câțiva pași pe care trebuie să îi faci înainte de a înregistra efectiv societate.

Iată care sunt aceștia:

  1. Alegerea tipului de societate

  2. Alegerea codului CAEN principal și a celor secundare

  3. Alegerea regimului fiscal

  4. Rezervarea de denumire

    (acești patru pași îi găsești detaliați aici)

  5. Redactarea documentelor și atestarea declarațiilor

  6. Obținerea specimenului de semnătură

  7. Închirierea spațiului pentru sediul social

    și

  8. Depunerea capitalului social

    În acest articol vom vorbi de ultimi patru cinci pași.

Redactarea documentelor constitutive ale societății

În cazul în care e vorba de o societate cu răspundere limitată documentele necesare sunt:

  • Actul constitutiv
  • Declarațiile asociaților și administratorilor
  • Contractul de închiriere pentru spațiul social

Aceste documente e recomandabil să fie redactate de un avocat, astfel având certitudinea că sunt redactate corect. De asemenea, este bine să apelați la avocat deoarece acesta poate atesta Actul constitutiv și Declarațiile asociaților și administratorilor. Deși atestarea Actului constitutiv nu e obligatorie conform legii, Declarațiile este obligatoriu să fie atestate de către un avocat sau autentificate de către un notar public, ori date personal la Registrul Comerțului.

Obținerea specimenului de semnătură pentru administratorii sau administratorul societății

Acest pas poate fi efectuat fie în fața notarului public fie în fața directorului Registrului Comerțului sau a înlocuitorului acestuia în momentul depunerii dosarului pentru înmatricularea societății.

Închirierea spațiului pentru sediul social

După ce știți cu certitudine numele societății și administratorul sau administratorii puteți închiria spațiul care va fi utilizat ca sediu social. În ceea ce privește acest pas e important să știți că sediul social trebuie să fie unic, adică în acel spațiu să nu existe înregistrat un alt sediu social al unei societăți. În caz contrar, o declarație suplimentară va fi necesară.

Depunerea capitalului social

Capitalul social se va depune, de către asociați la o bancă aleasă de aceștia, într-un cont special creat pentru acest scop. Nu contează din punct de vedere legal la ce bancă este deschis acest cont, dar probabil veți dori să deschideți și contul curent la aceeași bancă, deci alegerea băncii este una importantă.

 

După ce termini de făcut pașii de mai sus, ai toate documentele necesare pentru a forma și depune dosarul de înmatriculare a societății la Registrul Comerțului. Mai trebuie doar să te înarmezi cu răbdare și să îți rezervi câteva ore în două zile diferite la diferență de trei zile pentru a depune și ridica documentele de înmatriculare.

Până te decizi dacă vrei să îți faci sau nu o societate, ține minte că:

  • dacă ai orice întrebare pentru mine, sau
  • dacă te-ai decis că e mai bine să apelezi la un avocat bun decât să faci singur toți pașii prezentați în articole
  • dacă ai ceva de spus

poți să îmi lași un comentariu mai jos sau să folosești formularul de contact din dreapta paginii.

Dacă ai găsit acest articol util, nu uita să îi dai share pe Facebook sau să îl trimiți unui prieten, exact așa cum l-ai găsit tu, menționând sursa.

Îți doresc o zi luminoasă și productivă!

Dana Fatol

Avocat titular Cabinet de Avocat Dana Fatol

avocatul tău din Bacău, România

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *