Colaborare cu clienți din străinătate

Există foarte multe persoane fizice române cu reședința în străinătate care mai au legături cu România, și, nu de puține ori, aceste persoane au situații legale de rezolvat în România, însă nu au cum să ajungă în această țară. Pentru a veni în sprijinul lor, am alcătuit o listă de întrebări și răspunsuri legate de asistența juridică oferită la distanță.

Ce fel de servicii pot primii de la un avocat din Romania?

Un avocat din România vă poate oferii asistență și reprezentare pentru:

  • obținere, legalizare, apostilare documente diverse (certificate de atestare fiscală, caziere, etc)
  • apărarea drepturilor dvs în instanță în orice tip de litigiu, cele mai comune fiind:
    • contestația la executare (atunci când nu știți de ce sunteți executat un avocat poate lua legătura cu creditorul în mod direct – firmă, ANAF etc – și poate redacta, semna, depune și susține o contestație la executare în numele dvs)
    • procedura divorțului (doar pe partea de apărare – dacă dvs depuneți acțiunea, atunci trebuie să vă prezentați obligatoriu la primul termen, altfel cererea se respinge ca nesusținută)
  • consultanță anterioară deschiderii unei societăți, redactarea, depunerea și ridicarea documentelor
  • consultanță pe orice chestiune de legislație românească

Se poate încheia un contract cu un avocat la distanță?

Da, se poate. Conform Statutului profesiei de avocat contractul de de asistenţă juridică poate fi încheiat şi prin orice mijloc de comunicare la distanţă. În acest caz, data încheierii contractului este data la care a intervenit acordul de voinţă între avocat şi client.

Există două variante prin care se poate încheia un contract la distanță cu un avocat, respectiv:

  1. sub forma unei scrisori de angaja­ment care să indice raporturile juridice dintre avocat şi desti­natarul scrisorii, inclusiv serviciile avocaţiale şi onorariul, semnată de avocat şi transmisă clien­tului. În cazul în care clientul semnează scrisoarea sub orice menţiune expresă de accept a conţinutului scrisorii, aceasta dobândeşte valoarea unui contract de asistenţă juridică.
  2. prin achitarea onorariului de către client.

Pentru a sigura rapiditatea serviciilor, eu am adoptat varianta discutării clauzelor pe email și a plății unui avans din onorariu. Din momentul în care clientul îmi trimite dovada plății avansului din onorariu, eu încep activitatea pentru client, nu aștept câteva zile până îmi intră banii în cont sau îmi ajunge scrisoarea de angajament.

Cum plătesc serviciile? 

În cazul colaborării cu mine, plata serviciilor se poate face într-unul din cele două conturi, unul în lei, unul în euro, deschise pe numele Cabinetului de avocat Dana Fatol. Conturile sunt distincte față de conturile de persoană fizică, și fiecare plată o facturez, trimițând pe email dovada.

Cum comunic cu avocatul, odată ce l-am ales?

Puteți discuta cu mine:

  • prin email, folosind una dintre adresele dana@fatol.ro sau danafatol@yahoo.com
  • telefonic, la numărul de telefon 0040963934
  • prin skype, userul meu fiind danafatol, sau
  • pe facebook, trimitand un mesaj pe pagina mea facebook.com/avocatdanafatol

Dacă aveți întrebări, vă rog să mi le lăsați într-un comentariu, și eu voi răspunde la ele cât de repede îmi e cu putință.

Dacă v-au fost utile aceste informații, nu ezitați să le transmiteți și altora!

Dana Fatol – avocat titular Cabinet de Avocat Dana Fatol